donderdag 29 augustus 2013

Wat een ellende ....



..... als je vlak bij een hele grote quiltzaak (De Naaidoos) in de buurt bent en je hebt je man en twee kinderen bij je. Dan kun je je dus niet even op je gemak aan je verslaving overgeven. Afgelopen week had ik dat dus. 

We zaten voor een reünie en nog wat familiebezoek een weekje in een huisje in Vlagtwedde, een kilometer of 15 van Nieuw Buinen. Vanuit de Achterhoek waar ik woon, vind ik Nieuw Buinen veel te ver om zo maar even heen te gaan. Wat verder nog op mijn wensenlijstje stond, na alle enthousiaste berichten op het prikbord was, om mijn slag te slaan bij de Mixx en de Maxx. Achterkantjes  van 2 of 3 euro per meter is natuurlijk een buitenkansje! 
Onderweg  naar  Groningen om een dagje te shoppen, zijn we op mijn verzoek eventjes afgezwaaid naar de Mixx in Hoogezand, nou vergeet het maar, geen snippertje quiltstof meer te vinden, ook bij de Maxx in Groningen niets meer. 

Gelukkig bedacht manlief dat jet leuk zou zijn om een ritje met de stoomtrein vanuit Stadskanaal te maken 


Tja, toen we na afloop van de treinrit nog zo'n anderhalf uur ergens moesten doorbrengen, konden we natuurlijk nog wel eventjes naar Nieuw Buinen ... Manlief zocht zelf twee lapjes uit voor zijn quilt (de diamanten van hexagons) en betaalde alle lapjes.

En ik koos zoals gewoonlijk een paar lapjes voor de heb en voor toekomstige projecten :)).  Weer een gelukkige lapjesgek!


Manon


2 opmerkingen:

  1. Mooie lapjes!! En neem ik je samen met mams mee naar d equiltwinkel bij ons in de buurt,..
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zien er mooi uit, die lapjes. Ondanks dat je niet op je gemak kon rondkijken toch goed geslaagd. Dan maar vrijdag in Alkmaar rustig alles bekijken en misschien nog wat kopen.

    BeantwoordenVerwijderen