maandag 24 juni 2013

Meer ideeën dan tijd ..

Sommige mensen verzuchten wel eens dat ze zich vervelen, zeker als ze wat ouder worden en niet meer werken. 
Nou ik hoor daar niet bij! Volgens mij heb ik wel genoeg projecten in de kast liggen om 5 jaar fulltime-time te kunnen quilten. 
Genoeg lappies ook, dus want wat ik heb gemerkt dat het een niet zonder het ander gaat. Je MOET dus gewoon quilten om die kast een beetje leeg te krijgen, zodat je zonder al te veel schuldgevoel weer nieuwe stofjes kunt kopen. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik sneller kan kopen dan quilten, dat is dus een probleem! Maar als creatieve persoon verzin je daar dan weer een oplossing voor natuurlijk. 
Je bedenkt/begint aan een nieuw project waar de wat van je bestaande voorraad kwijt kunt. Onderweg naar een tentoonstelling, ga je naar die quiltwinkel die zo lekker in de buurt is en waar ze net die stof hebben, die je dan toch echt nodig hebt omdat project te kunnen maken. Nou ja, als je dan toch in de winkel bent, tja dan kun je ook best wat lapjes meenemen die je echt nodig hebt voor die andere (>10) projecten waarmee je bezig bent, een paar lapjes uit de aanbieding en tussenvulling en o ja ook natuurlijk twee klosjes quiltgaren die nu voor de helft zijn. Kun je toch niet laten liggen.
Maar ja, als de crisis mij gaat treffen, als ik niet dat leuke pensioen krijg dat ze me altijd voorhielden, dan kan ik zeker 8 tot 10 jaar vooruit voordat de kast echt leeg is. Af en toe voel ik me net eekhoorn; een goed gevoel door een ruime voorraad.

Dat nieuwe project dat ik verzonnen heb, dat komt er ook echt hoor! Van de hele goedkope lapjes (ik geloof 31 cent per fq) die ik  in juni 2012 in Groningen kocht, lapjes uit 2 scrapzakken die ik bij Marin kocht en een batikrand die ik afgelopen vrijdag in de aanbieding kocht, ga ik een babyblock quilt maken.

Maar ik beken: "ik ben verslaafd". Ik hoop alleen dat niemand me opgeeft voor dat nieuwe programma waar ze je van je verslaving afhelpen; dat wil ik echt niet!
Ik ben gelukkig met mijn verslaving!

Manon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten